Hírek
2011. December 07. 13:24, szerda |
Belföld
Forrás: Stop.hu/Autolabor.hu
Teszt: Renault Grand Scénic 1.6 dCi - Spórolni, de milyen áron? - VIDEÓ
Manapság sok "eco" és egyéb környezetbarátként feltüntetett autó szaladgál az utakon 5,0 liter alattinak ígért fogyasztással. Vajon a Scénic elég őszinte hozzánk a maga 4,4-esnek kikiáltott átlagával?
A Peugeot 5008 után ismét egy doboz formájú családi autóval ismerkedhettem, így egész jó összehasonlítási alapot kaptam, és még arra is rájöttem, hogy egy országon belül mennyire más tud lenni a gondolkodásmód. De miért és miben is?
Kezdjük a Scénic külsejénél. A szögletességet teljes mértékben igyekeztek mellőzni a formatervezők, mely tényleg jól sikerült. Ebben a kategóriában szemet gyönyörködtetőnek is nevezhetnénk, bár ebben nagy szerep jut a 17 collos kétszínű felniknek és a bumeráng formájú hátsó lámpáknak. Az agyonextrázott tesztautó konkrét felszereltségéről nem ejtenék túl sok szót, van itt minden: kanyarkövető bi-xenon, B-oszloptól minden ablakon elhúzható sötétítő roló, GPS, elektromosan behajló tükrök (melyek szerencsére nem minden nyitáskor, hanem csak gyújtás ráadásával nyílnak), satöbbi. Leginkább az értelmesen működő kulcs nélküli ajtónyitás-indítás tetszett, mert kényelmes és tényleg nem kell elővenni hozzá a "kulcsot": ha eltávolodunk az autótól pár méterre, azonnal zár, míg közeledésünkre nem, csak a kilincsek mögé rejtett infra érzékelők működésbe hozatalával nyit.
A beszállás minden alkalommal jó érzés, mert a beltér minősége lenyűgöző, tényleg nem lehet belekötni. Minden a helyén, az anyagválasztás ízléses, a színvilág felettébb szemet gyönyörködtető, egyszóval minőségi. Az összes ülés kényelmes, talán a hátul helyet foglaló hatodik és hetedik utas lábának lehet szűkös a tér, de az előrecsúsztatható középső sor ezen könnyen segíthet. Teljes kapacitását kihasználva is marad 208 liternyi hely a csomagoknak, ami borzalmasan kevés, viszont ebben a kategóriában a legjobbnak számító érték, és ha még hozzávesszük a több mint 90 liternyi rakodórekesz űrtartalmát (könyöklő, kesztyűtartó, padló alattiak, ajtózsebek...), akkor azért el lehet origamizni ezt-azt.
Praktikumból tehát nem szenved hiányt a Scénic. Tetszetős például az is, hogy a vezető- és utasülés közti multifunkciós könyöktámasz egy sínen tologatható előre-hátra, de még a tetején található, felnyitható, hatalmas rekeszt rejtő, párnázott, bőrhatású könyöklőt is lehet csúsztatni, így bárki könnyen megtalálja azt a pozíciót, melyből aztán karjának elmozdítása nélkül váltogathatja a francia gyártmányhoz képest jól kapcsolható hatsebességes kulisszát. Amire bizony gyakran szükség is lesz...
A tesztet tovább olvashatja az Autolabor.hu oldalon.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot